Procedure klachtenbehandeling Sectoraal Partnerschap (SP) Textielverzorging
Deze procedure geldt voor klachten die betrekking hebben op de uitvoering van de overeenkomst op de werkplek.
Algemeen
- Een klacht kan door verschillende partijen (lerende, onderneming, trajectbegeleider, ouders, mentor, …) worden ingediend bij TFTC.
- Een klacht kan ingediend worden via volgende kanalen:
- online klachtenformulier hieronder
- E-mail: info@train4texcare.be
- Post: TFTC, Brusselsesteenweg 478, 1731 Zellik
- Alle ontvangen klachten worden gecentraliseerd bij het secretariaat van het SP.
- Het secretariaat geeft een overzichtslijst van alle ontvangen klachten en rapporteert hierover op elke vergadering van het SP.
- Het SP verbindt zich ertoe om zijn besluit binnen de 60 kalenderdagen over te maken aan alle betrokken partijen.
Procedure
- De klacht komt binnen bij het secretariaat en wordt geregistreerd.
- De partij die de klacht indient, krijgt binnen de 72 uur bevestiging van de ontvangst van de klacht.
- De klacht wordt onderzocht op zijn ontvankelijkheid en er wordt bekeken of deze behoort tot de bevoegdheid van het Sectoraal Partnerschap. Indien de klacht niet-ontvankelijk is, wordt de indiener hiervan zo spoedig mogelijk ingelicht met vermelding van de reden waarom. De klacht wordt dan doorgegeven naar de betrokken instanties. Klachten die betrekking hebben op een werkplek die onder een SP ressorteert worden gestuurd naar werkplekduaal@vlaanderen.be. Klachten die betrekking hebben op de lescomponent worden doorgestuurd naar klachten.onderwijs@vlaanderen.be. De indiener van de klacht wordt verwittigd van deze eventuele doorverwijzing.
Indien de klacht wel door het SP behandeld wordt:- verzamelt TFTC extra informatie via e-mail, telefoon, gesprek, bedrijfsbezoek of andere mogelijkheden
- formuleert TFTC nadien in samenspraak met het secretariaat van het SP een voorstel van besluit dat via e-mail wordt voorgelegd aan de stemgerechtigde leden van het SP
- worden de indiener van de klacht en de betrokken partijen geïnformeerd over dit besluit met vermelding van de motivering
- Wanneer de indiener van de klacht niet tevreden is over de behandeling van de klacht, dan kan die terecht bij de Vlaamse Ombudsdienst.
Online klacht indienen
Gebruik het formulier hieronder om een klacht in te dienen